PITNÝ REŽIM PRI CHUDNUTÍ

Pitný režim podporí chudnutie. Ak sa pravidelne napijete, napríklad každú hodinu po celý deň, významne vám to zlepší a zrýchli metabolizmus.

Pitný režim znamená určitú disciplínu. Vo chvíli ak ste schopní držať pozornosť na svojom zámere schudnúť, budete okrem pitného režimu aj v podvedomí trocha viac dávať pozor. Niekedy si to človeka ani neuvedomí.

Dodržiavanie pitného režimu sa v tele prejaví tým, že sa optimalizuje metabolizmus. Telo má dostatok vody na to, aby prebiehala látková výmena, aby sa detoxikovalo – nemyslíme tým nejaký “detox“, ale to, že ak telo je správne hydratované, vie sa zbaviť rôznych škodlivín účinnejšie.

Pri pitnom režime je vždy v žalúdku trocha vody a to znamená, že nie je prázdny. Nemáte hlad. Je overené, že pred každým jedlom ak vypijete pohár vody, tak zjete aj menšiu porciu jedla.

Odporúčané množstvo vody u dospelých ľudí vychádza 350 až 400 dcl tekutín na 10 kg telesnej hmotnosti. Voda tvorí podstatnú časť telesného zloženia (u dospelého človeka okolo 60 percent), no čím je človek starší, tým podiel vody klesá. Seniori by si na pitný režim mali dávať pozor obzvlášť počas letných dní. V ich veku nie je totiž pocit smädu až tak intenzívny.

Pre pitný režim platí zásada, že potrebujete mať poruke vodu, takže bez vody ani len na krok.